Det var nok lidt stressfremkaldende lige i starten, da jeg var begyndt på mit nuværende job i en af de meget store webshops herhjemme. Mit arbejde består dels i at finde frem til den bedst mulige emballage til de mange forskellige produkter, vi sælger i netbutikken, dels i at sørge for, at vores nærmest gigantiske lager af alle former for emballage hele tiden er fyldt tilstrækkeligt op, så vi aldrig løber tør for noget af det, mine kolleger skal bruges til selve indpakningen.
Det sjoveste er helt sikkert, når vi har fået et nyt produkt i sortimentet, og det så er min opgave at finde frem til den optimale måde at emballere produktet på. Det er i sig selv en udfordring, for det drejer sig om at emballere varerne på en måde, så de er bedst muligt beskyttet mod skader under forsendelsen. I den forbindelse bruger vi oceaner af bobleplast inden i de papkasser og –æsker, som vi har et righoldigt sortiment af.
Indpakning til gaver
Som sagt er det også min opgave at sikre, at vi altid har et tilstrækkeligt lager af de forskellige former for emballage til indpakningen. Det kræver faktisk en gennemgang af lageret mindst to gange om dagen, og i en bestemt periode af året, kan to ganges eftersyn ikke en gang gøre det.
Det er nemlig i perioden op til jul, for vores webshop tilbyder kunderne at levere varerne i gaveindpakning, og det er der rigtigt mange kunder, der benytter sig af, for så er de selv fri for at skulle pakke de julegaver, de har købt i vores netbutik, ind. Se vores leverandør af gaveindpakning her: https://www.jakodan.dk/gaveindpakning.html
Kuverter og konvolutter
Det er i øvrigt en service, som ikke ret mange af vores konkurrenter tilbyder. Det er helt sikkert et irritationsmoment for mine kolleger, der står for indpakningen, for det er vigtigt, at de husker at pakke tingene ind i gavepapir, når en kunde har krydset af ved ønsket om netop det. Men der er næppe tvivl om, at det er populært hos kunderne, at vi tilbyder den service, og vores chef er i hvert fald ikke i tvivl om, at det er en service, som det kan betale sig at yde.
Vores chef går i det hele taget meget op i, at kunderne får et indtryk af god service og høj kvalitet i det arbejde, vi udfører. En af hans kæpheste er for eksempel, at de følgesedler med redegørelse for de enkelte varer, en kunde har købt, ikke bare skal lægges i den papkasse, varerne bliver emballeret i. Nej, følgesedlerne skal lægges i dertil indrettede konvolutter, så kunder får en oplevelse af, at det er et rigtigt brev, der følger med varerne.
Selv om nogle af de principper, vores chef holder så fast i, giver ekstra arbejde og kan virke en smule irriterende i det daglige, så tror jeg inderst inde, at det er en god forretning at holde fast i dem, for som kunde giver det et indtryk af god troværdighed, når det hele er i perfekt orden, så jeg bakker i hvert fald op om at holde en god stil i forbindelse med forsendelserne.