Jeg sidder i en lidt dårlig situation. Jeg har et job i et flyselskab, hvor jeg svarer på kunders spørgsmål. Og her i de sidste måneder har det været svært at komme på arbejde hver dag. Det er ikke særligt sjovt at skulle høre på klager fra utilfredse kunder, der endnu ikke har fået pengene tilbage for de flybilletter, de havde købt og booket, men som de ikke kunne bruge på grund af Lock Down. De fleste har ansøgt om, at få deres penge tilbage, men mange har ikke fået dem.
Billige billetter
Det eneste svar, jeg kan give dem, er, at vi er lidt bagud i processen med at behandle deres ansøgning – og så bede dem om at være tålmodige. Jeg ved godt, at det ikke er et tilfredsstillende svar. Men sådan er situationen bare. Her i går havde jeg en kunde i røret. Han havde købt billige flybilletter til Thailand og havde sendt sin ansøgning om at få pengene tilbage. Han ville bare ikke høre på mig. Han råbte og skreg, at vi er et usselt selskab, helt upålidelige, og at han vil lægge sag an imod os. Jeg forsøgte at forklare ham, at situationen bliver håndteret efter alle de regler, som vi har. Det er lige meget, sagde han. Han vil have sine penge nu.
Ring igen
Jeg kunne ikke gøre ret meget andet end at bede ham om at ringe op igen om en uge, hvis han ikke har fået sine penge. Jeg ville forsøge at skubbe hans sag frem i bunken, men kunne jo ikke love ham noget som helst. Han var rasende. Sagde, at han fremover aldrig vil bruge vores selskab igen. Han vil finde sine billige flybilletter andetsteds. Vi har jo mange konkurrenter. Og med den kundeservice vi har, fortjener vi ikke ham som kunde. Naturligvis blev jeg ked af det. Vi gør jo vores bedste.